Portfolio Software House’u - Czego w nim szukać?

30 Lipiec 2019

Portfolio software house’u to jeden z najważniejszych czynników, na podstawie których należy ocenić potencjał przyszłej współpracy. Przykładowe strony www nie tylko pokazują, jakie dana firma ma doświadczenie w branży, lecz pozwalają oszacować poziom oprogramowania, jakie zostanie w kolejnym etapie wykonane dla nas. Niektóre software house’y specjalizują się w serwisach internetowych, które nie są w kręgu zainteresowania klienta, co sprawia, że szuka on dalej aż znajdzie taki zespół, o którym wie, że sprosta stawianym oczekiwaniom przynosząc wartość biznesową firmie. Czego szukać w portfolio, aby mieć pewność, że agencja odpowie na potrzeby?

Portfolio Software House’u - Czego w nim szukać? 

Zależnie od tego, w jakiej branży działa firma, będziemy szukać innych informacji w portfolio software house’u. Współpraca bowiem ma większe szanse na efekt końcowy w postaci gotowego, wysokiej jakości produktu interaktywnego, gdy wiemy, że firma wcześniej realizowała już z sukcesami projekty zbliżone do naszego. Przykładowo pracownik z branży nieruchomości będzie szukał zupełnie innego wykonawcy serwisu internetowego niż przedstawiciel banku. Podczas wielu lat projektowanie użytecznych stron internetowych i programowania ich w naszym portfolio pojawiło się wiele pozycji, więc pomagamy się po nich poruszać w skuteczny sposób, szybko docierając do projektów, które najbardziej interesują potencjalnego klienta. 

Serwisy dla bankowości - Bankowość internetowa to jeden z najszybciej rozwijających sektorów rynku. Nieustanne innowacje, wysoka konkurencyjność i konieczność zachowania odpowiedniego bezpieczeństwa sprawia, że produkty interaktywne dla banków są sporym wyzwaniem dla wielu software house’ów w Poznaniu, a nawet w Polsce. Nasz zespół natomiast dzięki wysokiemu poziomowi kompetencji zarówno w zakresie analizy i badań UX, jak projektowaniu i tworzeniu oprogramowania jest w stanie stworzyć nawet najbardziej zaawansowane rozwiązanie zapewniając klientowi przewagę na rynku. Realizowaliśmy już projekty dla takich firm jak Santander i Spółdzielcza Grupa Bankowa. 

Aplikacje internetowe dla firm - Jeżeli chcielibyśmy zlecić zewnętrznej agencji pracę nad aplikacjami internetowymi dla firmy, powinniśmy dokładnie spojrzeć na portfolio. Jeżeli istnieje w nim case study, jesteśmy w stanie zweryfikować, czy poszczególne procesy podczas współpracy mogą się powtarzać. Dzięki temu natomiast możemy w jeszcze większym stopniu upewnić się, że software house udoskonalił proces projektowania UX i wdrażania gotowego projektu na tyle dobrze, jak to możliwe. Nasz zespół może pochwalić się między innymi współpracą przy tego rodzaju aplikacjach z firmą Cargill. Firma Cargill to międzynarodowy koncern oferujący klientom na całym świecie usługi i produkty spożywcze, rolne, finansowe i przemysłowe. Umieściliśmy obszerne studium przypadku, aby każdy mógł się przyjrzeć procesowi tworzenia i satysfakcjonującej relacji z klientem. Możemy pochwalić się także robiącymi wrażenie na naszych potencjalnych klientach produktami, które stworzyliśmy dla firmy ClubMed. Jeżeli Twoja firma zamierza zlecić aplikację internetową, nasze doświadczenie w różnych branżach pozwoli na wypracowanie rozwiązania szytego na miarę. 

Serwisy korporacyjne i współpraca przy bieżącej obsłudze - Współpraca z agencją interaktywną nieraz może trwać latami. Najlepszym przykładem tego rodzaju partnerstwa jest nasza relacja z firmą PGNiG Termika (Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo). Podczas trwania naszej długoletniej współpracy nie tylko wykonaliśmy nowoczesny serwis wizerunkowy firmy, lecz cały czas pracujemy przy jego bieżącej obsłudze. Obustronną satysfakcję w tej sytuacji pomógł zapewnić kompetentny zespół i odpowiednie procesy prowadzenia relacji. Zaprojektowaliśmy też portal internetowy dla największego portu lotniczego, który ma swoją siedzibę w Krakowie. Wykorzystaliśmy wiedzę ekspertów przy projektowaniu user experience i interfejsów, z których korzysta w obecnym czasie coraz większa liczba użytkowników. Nasza wiedza i kompetencje pozwoliły odpowiedzieć też na potrzeby takich firm jak WSiP i uczelni, jaką jest Uniwersytet Warszawski. 

Start-Up’y - Produkty interaktywne dla firm z branży technologicznej, które szybko się rozwijają wymagają sprawności działania i szybkiego reagowania na zmiany. Rynek w tym sektorze zmienia się niewiarygodnie szybko, co trzeba uwzględniać już podczas planowania zakresu prac i harmonogramu. Nasz software house posiada w portfolio między innymi portal umożliwiający stworzenie swojej własnej strony internetowej każdemu fotografowi na świecie w kilka chwil. To wewnętrzny projekt, z którego osobiście jesteśmy bardzo dumni, gdyż jeszcze bardziej ułatwia dzielenie się najpiękniejszymi ujęciami fotografom z całego świata. 

Sklepy internetowe - Przedstawiciele firm, którzy chcą znaleźć wykonawcę sklepu internetowego wcale nie mają ułatwionego zadania. Szczególnie w branży e-commerce użyteczność odgrywa ogromne znaczenie, gdyż konkurencja i rosnąca ilość serwisów sprzedażowych sprawia, że wymagania i przyzwyczajenia użytkowników nieustannie się zmieniają. Właściciele sklepów internetowych starają się za nimi nadążyć. Nasz zespół stworzył sklep między innymi dla Trefl - jednego z największych producentów zabawek. Tworzenie sklepów internetowych to konieczność dokładnego zaplanowania ścieżki zakupowej i dopasowania interfejsu do użytkownika z konkretnej grupy docelowej. Wybór odpowiednich działań jest dokładniejszy po wykonaniu audytu UX i badań User Experience. Wnioski zastosowane przy budowaniu strony internetowej na następnym etapie mogą znacznie zwiększyć poziom konwersji, gdyż z portalu niedostosowanego do potrzeb konsumenci mogą szybko wyjść nie dokonując zakupu. Warto porozmawiać z pracownikami software house’u o sposobie weryfikacji użyteczności, aby zwiększyć szanse na uzyskanie realnej wartości biznesowej. 

Audyt UX - Wpływ na sprzedaż

Zakres usług agencji interaktywnej - Jak ocenić portfolio Software House’u? 

Powyżej odnieśliśmy rodzaje niektórych usług do branży, z którymi przyszło nam pracować w przeszłości, jednak to nie wszystko, co ma znaczenie przy wyborze idealnie dopasowanego wykonawcy. Przykładowe strony www, które znajdują się w portfolio to znacznie bardziej rozległy zbiór informacji na temat jakości, jaką dostarcza konkretna firma. Na co jednak zwrócić uwagę, aby spostrzec, czy konkretny software house w Polsce sprosta postawionym wymaganiom? 

Zakres wykonywanych prac dla klientów - Oczywiście, że warto spojrzeć na marki, jakie dany software house posiada w portfolio, jednak o wiele cenniejsza będzie informacja na temat tego, jakie prace dla nich wykonywał. Czy w zakresie pracy były badania UX, czy projektowanie i tworzenie makiet, czy stworzenie całej aplikacji internetowej lub mobilnej od początku do końca? Czy współpraca polegała na stworzeniu konkretnej części do istniejącego już projektu, czy konieczna była kompleksowa obsługa zlecenia? Rzucenie okiem na zakres obowiązków i rodzaj stworzonych produktów interaktywnych w znacznym stopniu ułatwi osobie odpowiedzialnej za wybór wykonawcy podjęcie dobrej decyzji. 

Stopień zaawansowania wykonanych produktów - Wizerunkowa strona internetowa znacznie różni się poziomem zaawansowania od aplikacji internetowej lub dedykowanego serwisu internetowego. Każdy z projektów wymaga nieco innych kompetencji, wykorzystania różnych języków programowania i zarządzania, aby osiągnąć satysfakcjonujące obie strony wyniki. Przed wyborem agencji interaktywnej w sytuacji, gdy nie znamy wystarczająco dobrze rynku, zapoznajmy się dokładnie z jej case studies na stronie internetowej. Czytając wspomnianą treść będziemy mogli spostrzec, jaki był stopień zaawansowania realizowanych produktów dla poszczególnych instytucji. Brak szczegółowych studium przypadku powinien natomiast dawać do myślenia, gdyż wtedy nie wiemy dokładnie, czego możemy spodziewać się po przyszłej współpracy. 

Sukcesy zaprojektowanych i wdrożonych projektów - Projekt zakończony nie zawsze jest projektem przydatnym dla grupy docelowej. Wartość biznesowa, którą wnieść ma oprogramowanie jest niezbędna, dlatego ogromną wartość przywiązujemy do rozmów z klientem na temat jego oczekiwań i konkretnych aspektów danego produktu. Całość przyczynia się następnie do stworzenia oprogramowania, które nie tylko będzie doskonałe pod względem estetycznym, lecz też użytecznym, dzięki czemu użytkownicy z grupy docelowej są zainteresowani jego wykorzystaniem w codziennym życiu. Klient natomiast w takiej sytuacji osiąga oczekiwane rezultaty i satysfakcję w dłuższej perspektywie czasowej. 

Jak zaplanowaliśmy prezentację naszego portfolio? 

Jesteśmy agencją, która przykłada ogromną wagę do User Experience. Nie bez powodu, gdyż to właśnie użyteczność i jakość doświadczeń, jakie otrzymuje użytkownik podczas interakcji z konkretną aplikacją, portalem lub stroną często decyduje o sukcesie firmy. Nic nie potrafi tak obniżyć skuteczności witryny lub sklepu internetowego, jak pominięcie realnych potrzeb użytkownika w procesie planowania i tworzenia. Podobnie postąpiliśmy z podstroną zawierającą portfolio naszego software house’u. 

Dopiero po przeprowadzeniu analizy eksperckiej i wstępnym badaniom nasi projektanci przystąpili do planowania rozmieszczenia elementów i ich designu w serwisie. Następnie zostały one zweryfikowane, aby na samym końcu programiści mogli przystąpić do pracy kodując stronę, która jest intuicyjna, szybka i estetyczna dla każdego użytkownika, który na nią trafia. Nawet, jeżeli jest na niej po raz pierwszy.

Podsumowanie - Jak znaleźć odpowiedzi nawet na najbardziej nurtujące pytania? 

Teraz wiadomo już, że w zależności od branży, w której działa firma, inny software house może okazać się właściwym. Osobiście wiemy, że dotarcie do punktu, w którym posiadamy liczne projekty z najróżniejszych branży w portfolio zajęło nam wiele lat. Dało nam natomiast bezcenne doświadczenie, które wykorzystujemy obecnie w pracy z każdym klientem. 

Jeżeli przeglądając naszą stronę dalej nasuwają się pytania dotyczące zakresu pracy dla poszczególnych klientów, warto się z nami skontaktować. Na pewno udzielimy niezbędnych do podjęcia decyzji informacji firmie, gdy tylko będziemy do tego upoważnieni. 

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.