Jak wybrać agencję, która zaprojektuje Twoją stronę internetową?

15 Sierpień 2017

Realizując duże projekty często stajemy przed wyzwaniem wyboru możliwie najlepszej agencji interaktywnej na rynku. Obecnie usługę wykonania serwisu internetowego oferują tysiące osób - od freelancerów po doświadczone firmy z kilkunastoletnim doświadczeniem. Nawiązanie współpracy z agencją interaktywną często wiąże się z dużymi kosztami i sporą inwestycją, która jest kluczowa dla rozwoju danego projektu. W takim razie w jaki sposób możemy zniwelować ryzyko niepowodzenia i wybrać firmę, która w 100% spełni nasze oczekiwania?

Zaczynając nasz wstępny research powinniśmy kierować się prostą metodą: "nie idziemy do fryzjera, który sam nie ma dobrej fryzury". Jeśli agencja interaktywna sama nie ma oryginalnej, dobrze prezentującej się strony internetowej to powinno być to dla nas wyraźne ostrzeżenie. Wiele firm tłumaczy się, że nie ma czasu, żeby odświeżać i aktualizować swoją własną witrynę. Jest to oznaka braku profesjonalizmu, którego niestety sami możemy doświadczyć podczas współpracy z niskiej jakości agencją interaktywną.

 

Na co warto zwrócić szczególną uwagę?

 

Portfolio

Jest to pierwszy element, na który bez wątpienia powinniśmy zwrócić uwagę. Każda szanująca się agencja interaktywna posiada rozbudowane portfolio. Coraz częściej możemy u polskich firm w tej zakładce oglądać logotypy takich marek jak Microsoft, Google czy IBM - jednak warto tutaj przede wszystkim zwrócić uwagę na rodzaj i czas realizacji. Logotypy duży marek jak Google czy Microsoft świetnie prezentują się w portfolio, ale często projekty realizowane dla takich gigantów wiążą się z mała odpowiedzialnością i ograniczonym zakresem działań agencji interaktywnej. Warto również zadać sobie pytanie, które z przedstawionych w portfolio realizacji dalej funkcjonują i są aktualne.

Przeglądając portfolio warto przeanalizować branże, w których dana agencja interaktywna ma doświadczenie. Przykładowo jeśli zależy Ci na stworzeniu sklepu internetowego z ubraniami, to warto zobaczyć czy firma, z którą planujesz nawiązać współpracę realizowała wcześniej w tej branży projekty.

Opinie klientów

Pamiętajmy o tym, że dobra agencja interaktywna nie będzie miała powodów do ukrywania opinii swoich klientów. Często może to być prosta zakładka, na której klienci publikują swoje rekomendacje. Kolejnym sposobem uzyskania informacji na temat danej agencji interaktywnej jest kontakt mailowy / telefoniczny z klientami podanymi w portfolio. Oczywiście przed bezpośrednim kontaktem z klientami firmy należy zapytać, czy nie mają nic przeciwko tego typu działaniom. Ktoś kto oferuje wysokiej jakości usługi nie powinien mieć żadnych obiekcji. Podczas rozmowy z poprzednimi klientami warto zapytać o sprawność kontaktu, czas realizacji, możliwość poprawek i dostępność firmy. Są to najważniejsze aspekty, które umożliwią nam zbudowanie pewnego rodzaju obrazu przyszłej współpracy.

Pierwszy kontakt

Podobno pierwsze wrażenie jest ostatnim - tą zasadą warto kierować się przy nawiązywaniu kontaktu z agencją interaktywną. Kompetentne agencje interaktywne są świadome wysokiej konkurencyjności, dlatego informację zwrotną powinniśmy otrzymać maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych. Jeśli mamy do czynienia z czołową firmą, to możemy spodziewać się pytań dotyczących serwisu internetowego i wymagań klienta. Mogą to być pytania o cel strony, jego skalę, grupę docelową, przewidziany budżet i wiele innych aspektów i niezbędnych do wyceny usługi. W przypadku przetargów powinniśmy spodziewać się atrakcyjnej formy przedstawienia oferty. Najlepsze agencje interaktywne prezentują swoją ofertę w formie dedykowanej prezentacji, która uwzględnia proces realizacji projektu, najważniejsze funkcjonalności serwisu internetowego i krótki opis pokazujący wstępną koncepcję i plan realizacji.

Doświadczenie

Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest liczba realizowanych projektów i staż pracy agencji. Jeśli firma istnieje na rynku od +5 lat i zrealizowała ponad 100 projektów to możemy być pewni, że rozmawiamy z kompetentnym wykonawcą, który jest w stanie w pełni zrealizować zadanie. Jeśli firma funkcjonuje już kilka lat to znaczy, że ciągle ma klientów i stale się rozwija. Warto również zwrócić uwagę na zakres działalności agencji interaktywnej. Teoretycznie może się wydawać, że agencje realizujące projekty dla klientów zagranicznych posiadają większe doświadczenie i będą w stanie lepiej wykonywać swoją pracę niż firmy, które skupiają się tylko na polskim rynku. Nie jest to do końca prawdą, dlatego warto zadawać szczegółowe pytania dotyczące zakresu działalności agencji w danym projekcie.

Zespół

Warto uzyskać jak najwięcej informacji na tematu zespołu, który będzie odpowiedzialny za realizację Twojego projektu. Takie informacje możemy uzyskać bezpośrednio od osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientem, jednak bardziej rozwinięte agencje posiadają odpowiednią zakładkę, która chociaż w minimalnym stopniu przybliża nam zespół specjalistów. Jeśli firma jest uzbrojona w zespół grafików, webdeveloperów, UX designerów i copywriterów to możemy być pewni, że nasza usługa zostanie wykonana w 100% profesjonalnie. Unikajmy firm, w których zatrudnione są 2-3 osoby - tak nieliczny zespół nie jest w stanie nadrobić kompetencji kilkunastu specjalistów.

Technologia

Jakie rozwiązania technologiczne stosuje agencja? Czy są otwarci na rozwiązania open-source, czy może sami zapewniają swoją własną technologię? Każde z tych rozwiązań posiada swoje plusy i minusy, jednak zadając pytania o technologię chcemy uzyskać jasny obraz wizji realizowania projektu. Firma, która zna się na rzeczy od razu przedstawi nam swoje zaplecze technologiczne i zaprezentuje nam sposób, w jaki może je wykorzystać przy realizacji naszego projektu.

Pytaj aż dostaniesz odpowiedź na każdy znak zapytania!

Na podsumowanie polecamy zadawać jak najwięcej szczegółowych pytań dotyczących realizacji naszego projektu. Warto pytać o planowany czas realizacji, osobę, która będzie odpowiedzialna za bezpośredni kontakt z klientem, liczbę osób, która będzie zaangażowana w nasz projekt, dostępność oraz dostępne formy kontaktu. Jeśli jesteś zainteresowany realizowaniem sporego projektu to my chętnie odpowiemy na każdy Twój znak zapytania. Po prostu skontaktuj się z nami poprzez zakładkę Crafton - kontakt, a my jak najszybciej się do Ciebie odezwiemy.

 

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.