Jakie wyzwania czekają na agencje interaktywne w 2014 roku?

07 Styczeń 2014

Obserwując wydarzenia minionego roku z pewnością można powiedzieć, iż rok 2014 będzie wyzwaniem dla agencji interaktywnych. Zamiast skupiać się na przewidywaniach dotyczących poszczególnych kanałów komunikacji i wyłanianiu leadera 2014, takiego 'must have', warto zastanowić się nad całokształtem.
Agencje wkraczają w nowy rok w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu. Duża liczba podmiotów w branży implikuje konieczność wyróżnienia się na ich tle. Klient staje się coraz bardziej wymagający i wyedukowany, więc kartą przetargową w 2014 roku będzie jakość oferowanych usług. Możliwe to jest tylko dzięki odpowiednim zasobom wewnątrz agencji. Na tak konkurencyjnym rynku dużym wyzwaniem jest zbudowanie i utrzymanie zespołu najlepszych profesjonalistów. Czyli stworzenie właściwych warunków do rozwoju, zapewnienie ciekawych, rozwijających projektów, atmosfery pozwalającej ludziom czuć się dobrze w miejscu pracy (w którym przecież spędzają większość dnia i życia). Zarządzający agencjami muszą rozumieć, że bez najlepszych pracowników nie będą się w stanie rozwijać. W tej branży ludzie to jedyny asset.
Prognozy na 2014 rok przewidują większy udział w budżetach firm wydatków na marketing internetowy i mobilny. Agencje muszą sprostać rosnącemu popytowi, ale jednocześnie zachować najwyższą jakość świadczonych usług. Rynek zweryfikuje ich kompetencje i w efekcie dynamiczny rozwój będzie dotyczył najbardziej kompetentnych zespołów profesjonalistów. W 2014 roku nie wystarczy budowa strategii w oparciu o Facebooka. Kluczowe jest kompleksowe zintegrowanie wszystkich kanałów online i wielowymiarowe dbanie o wizerunek marki. Brak miejsca na nieprzemyślane działania wynika ze wzrostu znaczenia analityki w marketingu. Specjaliści zarówno ze strony agencji, jak i klienta, zwrócą uwagę na długoterminowy pomiar wskaźników, mierzenie efektów działań i wyciąganie adekwatnych wniosków. Przykładowo social media nie ograniczy się do „bycia na Facebooku”, lecz nadejdzie czas wartościowego content marketingu i dbania o długofalowe relacje. Konieczna będzie zatem jeszcze bliższa kooperacja agencji z klientem. Zwłaszcza od agencji z zakresu social media wymagana będzie większa efektywność oraz osiąganie mierzalnych efektów. Content marketing umocni się również w zakresie projektowania i obsługi stron internetowych. Nie można już przeprowadzać kampanii na FB mających wyłącznie na celu wzrost liczby fanów czy produkować serwisów www, będących nieprzemyślanymi „broszurami online”. Zdecydowanie rok 2014 będzie okresem inbound marketingu z treściami o wysokiej jakości.
Artykuł został opublikowany w raporcie Interaktywnie: Agencje Interaktywne.

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.