Najlepsze Agencje Interaktywne - Jak rozpoznać właściwą?

19 Marzec 2019

Wbrew pozorom nie tak trudno jest rozpoznać najlepsze agencje interaktywne w Polsce. Odpowiednio angażując się w proces poszukiwania i sprawdzania każdego z potencjalnych wykonawców dojdziemy do momentu, w którym nie będziemy mieli wątpliwości. Istnieje jednak co najmniej kilka czynników, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Przecież zaprojektowana, profesjonalna strona internetowa ma nam służyć przez lata! Pominięcie poniższych punktów może słono nas kosztować podczas realizacji projektu.

Dlaczego wybór agencji interaktywnej jest trudny? 

Rynek projektowania stron internetowych i dedykowanych aplikacji webowych rozwija się w szybkim tempie. Tendencja wzrostowa sprawia, że pojawia się też coraz więcej agencji interaktywnych, które chciałyby ukroić swój kawałek tortu, zdobyć pierwszych klientów i rozwinąć działalność. Niestety wiele początkujących agencji nie posiada profesjonalnego zaplecza technologicznego, zasobów, możliwości i doświadczenia, które pozwala dowieźć realną wartość biznesową w projekcie dla klienta. 

Najlepsze agencje interaktywne

Staż agencji na rynku - Doświadczenie jest niezastąpione. Najlepsze agencje interaktywne są na rynku conajmniej kilka lub kilkanaście lat. Długi staż z pewnością wpłynął na ich szerokie doświadczenia w zakresie oferowania takich usług i produktów jak dedykowane aplikacje webowe i projektowanie stron internetowych. Firma, która powstała stosunkowo niedawno może nie posiadać wiedzy potrzebnej do radzenia sobie z problemami życia codziennego w branży. Oznacza to, że będzie ona najprawdopodobniej uczyć się kosztem projektów realizowanych dla pierwszych klientów. Chcąc uniknąć podobnej sytuacji zaleca się wybór bardziej doświadczonej agencji. Nawet, jeżeli jej oferta wydaje się z pozoru droższa, stosunek ceny do jakości jest znacznie lepszy. 

Ilość, jakość i odbiorcy poprzednich zrealizowanych projektów - Najlepsze agencje interaktywne posiadają rozbudowane portfolio, które potwierdza ich kompetencje. Zwróćmy jednak uwagę, że nie tylko ilość projektów się liczy. Pierwsze, na co powinnismy spojrzeć to firmy, które były odbiorcami poprzednich projektów i jakość wykonanej pracy. Możemy skorzystać w ramach testu z serwisów, o których agencja interaktywna pisze w swoim portfolio lub zobaczyć od środka, jak działają stworzone przez nią dedykowane aplikacje webowe. Skuteczny i dokładny research na tym etapie pozwoli uniknąć wielu nieporozumień i niewiadomych podczas negocjacji warunków realizacji projektu. Poznajemy w ten sposób bliżej firmę, z którą rozważamy współpracę, co ma kluczowe znaczenie. Może już realizowała podobny projekt do tego, który chciałaby zlecić nasza firma?  

Złożoność poprzednich i obecnych projektów agencji - Skoro sprawdziliśmy już portfolio, powinniśmy wejść jeszcze głębiej. Najlepsze agencje interaktywne to nie tylko prestiżowi klienci ale także zaplecze technologiczne i złożoność projektów. Istnieje duża różnica pomiędzy projektami prostych stron internetowych, a zaawansowanymi, dedykowanymi aplikacjami webowymi. Dokładniej analizując złożoność przeszłych projektów agencji zwiększamy swoją pewność, że sprosta ona naszym oczekiwaniom na zadowalającym poziomie. Musimy przecież mieć pewność, że nie zawiedziemy naszej firmy i zapewnimy jej rzetelnego dostawcę.

Zaufanie - Najlepsze agencje interaktywne i opinie klientów 

Opinie klientów - Jeżeli można wskazać jeden czynnik, który świadczy o pewności odnośnie jakości zlecanego projektu i rzetelności agencji, są to opinie poprzednich klientów. Zadowolony klient na prośbę agencji bez problemu wystawi pozytywną opinię i opisze problem, z jakim wspomniana firma pomogła mu się zmierzyć. Szczególnie, gdy wspomniane opinie wyrażone są w specjalistycznym serwisie Clutch i wpływają na pozycję agencji w rankingu. Sposoby weryfikacji serwisu sprawiają, że widoczne w nim opinie są w stu procentach autentyczne. Uwzględniając je jako jeden z czynników, na których warto się opierać, zwiększymy swoją szansę na satysfakcję.

Zespół, który zostanie wyznaczony do realizacji projektu - Prawdopodobnie przy chęci zlecenia dedykowanej aplikacji webowej lub projektowania strony internetowej będziemy rozmawiać z conajmniej jednym przedstawicielem rozważanej agencji. Warto zapytać wtedy o zespół, który będzie realizował nasz projekt. Jakie posiada kompetencje? Ile liczy osób? Jakie pełnią one funkcje w zespole? Tego rodzaju informacje pomogą nam upewnić się, czy agencja podchodzi do projektów profesjonalnie i potrafi zgodnie z panującymi standardami i wyczuciem oszacować swoje zapotrzebowanie. 

Pozostałe składniki oferty agencji - Zlecając projekt strony internetowej, czy dedykowaną aplikację webową zwróćmy uwagę na specjalizację firmy. Zależy nam na dużej konwersji i pozytywnym odbiorze przez użytkowników? Wybierzmy agencję specjalizującą się w user experience. Chcemy szybkiej, lecz mało użytecznej strony wyjątkowo dobrze pozycjonującej się w wyszukiwarce? Rozważmy agencję SEO. Wybór ostateczny zależy w dużej mierze od naszych oczekiwań, zaufania do danej firmy i wystawionych przez naszych poprzedników referencji. Całość składa się na pewny wybór i owocną współpracę przez czas trwania projektu, a nawet długo po nim. 

Podsumowanie - Od czego zacząć? 

Duża liczba aspektów, która świadczy o pewności do jakości dostarczanej przez poszczególne agencje może wprowadzać nieco zamieszania. Jeżeli pomyślałeś, że sprawdzenie dokładnie każdego z punktów zajmie Ci dużo czasu, możesz odetchnąć z ulgą. Najczęściej profesjonalizm, rzetelność i podejście każdej z agencji można określić już po kilku rozmowach. Później na tej podstawie oszacujemy, jak wyglądać będzie najbliższa współpraca, a my uzyskamy oczekiwaną wartość biznesową. Chętnie porozmawiamy o pożądanych rezultatach Twojej firmy i zaproponujemy optymalne rozwiązanie dopasowane do budżetu. 

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.