Nasza ocena nowego serwisu noizz.pl

03 Grudzień 2015

Premiera serwisu NOIZZ jest zauważalna szczególnie w social mediach, gdzie trwa silna kampania marki. Z założenia ten serwis contentowy ma dostarczać treści młodym odbiorcom. Dużo, szybko, językiem „młodych”, z wieloma grafikami - odpowiednio dla specyfiki konsumowania informacji przez docelową grupę Internautów. I takie zadanie właśnie spełnia. Jednak trzyma się przy tym prostoty i znanych rozwiązań. Serwis z pewnością nie rzuca na kolana designem czy innowacyjnym podejściem do eksploracji treści.
Biorąc pod uwagę użyteczność serwisu z pewnością mogę ją określić jako poprawną. Prosty układ architektury informacji i przejrzysta nawigacja nie jest przekombinowana. Jasne kafle artykułów, czysty podział kategorii tematycznych i specjalnych typów treści na stronie głównej to standardy zapewniające wygodę podczas korzystania z serwisu. Strategia polegająca na braku standardowych form reklamowych z pewnością poprawia stronę wizualną serwisu. Jednak w dość długim układzie niektóre sekcje mogą nie być czytelne na pierwszy rzut oka np. rozbita na kilka części sekcja Popularne.
Mimo wszystko użytkownik z łatwością porusza się pomiędzy stronami serwisu, a zawarte tam treści są dostosowane do grupy docelowej. Przyjęta forma pozwala szybko przeskanować wzrokiem treść artykułu, którego przejrzysty układ wzbogaca duża liczba zdjęć oraz treści zaciągane z social media. Brakuje jednak informacji, w jakiej kategorii tematycznej użytkownik się znajduje (choćby w menu głównym). Uproszczeniem w ruchu po interesującej nas tematyce są tagi. Niestety można odnieść wrażenie, że od autora tekstu zależy czy są one wykorzystywane i w jakim stopniu.
Na podstronie artykułu każdą wolną przestrzeń zajmują kafle innych artykułów. Widzimy je u góry, z boku, na dole... Czasem warto ograniczyć te przestrzenie, decydując się tylko na najbardziej optymalne. Denerwującym fragmentem designu są mocno wyróżnione opcje sharowania treści. Niekiedy pojawia się sytuacja, gdy do dyspozycji użytkownika pozostawiane są 3 duże panele social mediów w tym samym momencie. Wystarczy tylko jeden, naprawdę :) Z plusów: tutaj również widać nastawienie na młodych odbiorców poprzez mnogość kanałów udostępniania m.in. wykorzystanie w wersji mobilnej WhatsAap.
Skoro już jesteśmy przy mobile to oceńmy wersję responsywną serwisu. Prostota wyglądu powoduje, że treści prezentowane są w sposób przejrzysty. Jednak pewne niedopracowanie szczegółów utrudnia wygodne przeglądanie treści w każdej sytuacji m.in. zmiana lokalizacji przycisków doczytywania treści czy brak nawigacji przy wynikach wyszukiwania.
Wśród pozytywów warto wymienić dopracowanie takich elementów jak strona 404, wyniki wyszukiwania, strona partnera czy archiwum serwisu. Na stronie quizu wygodną funkcjonalnością jest panel z licznikiem pytań bez odpowiedzi. Zachęca on do dokończenia quizu, przy czym korzysta się z niego w sposób bardzo intuicyjny.
Podsumowując po serwisie szumnie nazwanym nowym medium digitalowym Millenialsów można byłoby spodziewać się więcej. Przy pierwszej wizycie brakuje powiewu świeżości i poczucia, że rozpoczyna się właśnie kolejna era portali informacyjnych. Całość przegląda się prosto i wygodnie, jednak brakuje dopracowania szczegółów, co powinno być priorytetowe przy tak prostym designie.
Artykuł został opublikowany w Interaktywnie.

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.