Nasze prognozy na 2019 rok

22 Luty 2019

Przedsiębiorcy nie nadążają z adaptacją strategii marketingowych do rosnącej dominacji smartfonów w ruchu internetowym. Pojęciem kluczowym do zrozumienia dzisiejszego użytkownika (naszego potencjalnego klienta) jest mikromoment – termin stworzony przez Google. Opisuje on moment, kiedy konsument sięga po telefon, pozostawiając nam ulotną okazję na przykucie i zatrzymanie jego uwagi. Szacunkowo takie mikromomenty u przeciętnego człowieka występują 150 razy dziennie, a pośród nich Google wyróżnia cztery rodzaje: chcę wiedzieć, chcę iść, chcę robić oraz chcę kupić.

My musimy trafić w odpowiedni moment. Jednak co zrobić, kiedy już nam się to uda? Wszystko zaczyna się od oka, od wrażeń estetycznych, dopiero potem następuje (ewentualnie) zainteresowanie treścią. „Odpowiednio zaprojektowany tzw. hero image ma dużą moc przykuwania uwagi” – radzi Tomek, nasz Senior Web Designer.  Powinniśmy znaleźć równowagę między efektownością a przejrzystością. Czytelna typografia i minimalizm połączone z niemęczącą animacją lub prostym efektem paralaksy wzbudzają zainteresowanie nie odstraszając jednocześnie skomplikowaniem.

Oprócz walorów estetycznych bezwarunkowo należy zadbać o relacji z użytkownikiem. Rosnące wymagania oraz zmiana podejścia do konsumpcji przekładają się na istotność identyfikacji grup odbiorców. Kasia (UX Specialist) podkreśla, że „przywiązanie nie polega już na wykreowaniu potrzeb, ale na ich zrozumieniu”. Natomiast sam proces nabycia produktu powinien być nastawiony na minimalizację wysiłku użytkownika.

Jednym z najczęstszych powodów, przez które użytkownik rezygnuje z finalizacji nabycia produktu jest problem ze znalezieniem pożądanej informacji. Należy pamiętać, że dzisiejszy użytkownik smartfona jest wyjątkowo niecierpliwy. Nie będzie przeszukiwał całej strony, nie przeczyta regulaminu ani nawet nie spojrzy na FAQ. W takim przypadku idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie chatbota – inteligentnego, całodobowego asystenta. Przy użyciu NLU (Natural Language Understanding) jest on w stanie nawet nieprecyzyjne pytania skojarzyć z odpowiednimi informacjami. Dzięki ciągłemu rozwijaniu metod uczenia maszynowego oraz zbierania coraz większych zestawów danych, jest to rosnący trend, który ma szansę całkowicie odmienić oblicze kontaktu na linii użytkownik – interfejs.

Wiktor Morawski
UX Writer

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.