Przykładowe strony internetowe - Budowa profesjonalnych serwisów

04 Marzec 2019

Budowa profesjonalnych serwisów wymaga solidnego doświadczenia. Pośród wielu agencji i czynników, na które zwracamy uwagę wybierając wykonawce projektu, to portfolio odgrywa znaczącą rolę. Przeglądając wykonane wcześniej przez firmę przykładowe serwisy lub strony internetowe jesteśmy w stanie określić, czy spełni ona nasze oczekiwania względem jakości, użyteczności, czy innych aspektów, które są ważne z perspektywy konkretnego biznesu. Software house powinien natomiast zadbać o to, aby zaprezentować wystarczającą ilość realizacji na wyodrębnionej w tym celu podstronie. 

Jak zbudować profesjonalny serwis? 

Pytanie na pierwszy rzut oka może wydawać się proste. Co stoi na przeszkodzie do budowy profesjonalnego, w pełni dostosowanego do potrzeb klienta serwisu? Jak można zapomnieć o chociażby jednym czynniku wpływającym na użyteczność serwisu dla użytkownika? 

Rzeczywistość i konieczność budowy serwisu dla swojej firmy jednak szybko weryfikuje podobne podejście. Okazuje się, że profesjonalny serwis internetowy wymaga wielu konsultacji jeszcze przed samym rozpoczęciem projektu. Następnie potrzeba między innymi projektu wizualnego dopracowanego w każdym szczególe, analizy user exeperience, kodowania, a nieraz badań sprawdzających skuteczność poszczególnych opcji. Nawet w sytuacji, gdy na rynku występuje wiele agencji interaktywnych, tylko profesjonalny software house jest w stanie zapewnić zadowalającą jakość oprogramowania. 

Przykładowe strony internetowe - Budowa profesjonalnych serwisów

Funkcjonalności profesjonalnego portalu internetowego - Czy istnieje uniwersalny zakres?

Czy istnieją uniwersalne funkcjonalności, które posiada każdy profesjonalny serwis internetowy? Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Zazwyczaj funkcjonalności, które pojawiają się na stronie są dopasowane ściśle do potrzeb klienta. Programowanie funkcjonalności w serwisie lub sklepie internetowym, które nie mają realnej wartości biznesowej mija się z celem, gdyż szanse na wykorzystanie tego rodzaju opcji przez firmę są znikome. Każdy tworzony serwis natomiast powinien być wystarczająco szybki, intuicyjny i przystosowany do grupy docelowej firmy. 

Co świadczy o udanym projekcie - Skoncentrowanie na kliencie 

Skoncentrowanie na kliencie to jedyna droga, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty za pomocą serwisów internetowych. Warto zapoznać się z case studies naszej owocnej współpracy między innymi z ClubMed lub firmą Ergo Hestia, aby spostrzec, jak długotrwałe konsultacje i zrozumienie projektu wpływa na jego udany stan końcowy. Czynniki, które zwiększają szanse na powodzenie projektu to między innymi:

  • Głęboki wywiad z klientem
  • Określenie dokładnie zakresu prac (scope of work)
  • Kompetentny zespół z doświadczeniem 
  • Know how agencji, która zostaje wykonawcą projektu
  • Wyznaczenie do kontaktu z klientem osoby, która doskonale rozumie jego cele biznesowe
  • Zapewnienie kreatywnej przestrzeni i innych warunków, które wpływają na efektywność pracy 

Gdzie jest wartość dodana dla biznesu? - Agencja interaktywna i portfolio 

Pytanie, na które powinno się znaleźć odpowiedź tak wcześnie, jak to możliwe dotyczy wartości biznesowej każdej wdrożonej funkcjonalności dla klienta. Wszystko w celu prawidłowego i najbardziej efektywnego ułożenia listy priorytetów i następnych etapów wdrożenia projektu dla zespołu. Zdecydowanie lepiej będzie skupić się w pierwszej kolejności na takich aspektach serwisu, aplikacji, czy strony, które wnoszą największą wartość dla klienta. 

Jeżeli klient nie wie dokładnie, czego oczekuje od swojej przyszłej witryny lub ma wątpliwości, przykładowe strony internetowe pomogą w podjęciu kluczowych decyzji. 

Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się dokładnie opisać nasze case studies, w których pokazujemy, z jakim problemem się mierzyliśmy. Każdy, kto będzie miał okazję przejrzeć realizacje, przeczyta, jak udało nam się przejść przez proces dostarczając rezultaty. 

Software House - Jak patrzeć na portfolio? 

Często to klienci, których posiada w portfolio wybrany software house i zakres wykonywanych prac pozwala określić, czy my również będziemy zadowoleni z efektów. Praca z takimi klientami jak bank Santander, PGNiG, SGB Bank SA, Kraków Airport, Cargill, Stary Browar, WSiP, PKP Intercity, Ministerstwo Gospodarki, czy Uniwersytet Warszawski nauczyła nas dostosowywania stron, portali internetowych i aplikacji webowych do potrzeb najróżniejszych branży. Wiedza, jaką posiadamy pozwala nam wyselekcjonować najlepsze osoby do pracy nad konkretnymi projektami i dostarczyć dokładnie takie rezultaty, jakie opisze nam klient.

Przykładowe strony internetowe i czytanie o konkretnych przypadkach to okazja do zweryfikowania swoich wyobrażeń z rzeczywistością. Istnieje jednak druga strona medalu. Nawet, jeżeli funkcjonalności, które spostrzegliśmy w portfolio software house’u zbiegają się z naszymi oczekiwaniami, powinniśmy skorzystać z konsultacji. Pozwoli nam to oszacować, na co możemy liczyć mieszcząc się w planowanym przez nas budżecie. Możemy zapytać też o innych klientów i zlecenia w większym stopniu podobne do naszego. Krótka rozmowa i wypełnienie podstawowego briefu będzie skutkować otrzymaniem adekwatnej oferty. Skontaktuj się z nami, a chętnie przeprowadzimy Cię przez cały proces! 

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.