Redesign strony internetowej - Kiedy najlepiej wykonać przebudowę serwisu?

08 Lipiec 2019

Każda firma w pewnym momencie swojej działalności postanawia przeprowadzić redesign strony internetowej. Nic dziwnego, gdyż na przestrzeni czasu zmieniają się nie tylko preferencje użytkowników, lecz trendy w budowie serwisów i czynniki wpływające na pozycje w wyszukiwarce. Przebudowa strony internetowej i zadbanie o potencjalnych klientów w znacznej większości przypadków wpłynie na zwiększenie sprzedaży i konwersję. 

Redesign strony internetowej - Kiedy warto się zdecydować? 

Słusznie uważa się, że redesign strony internetowej to proces czasochłonny, który wymaga dużej ilości pracy. Zależnie od strony i ilości danych, jakie się na niej znajdują zakres pracy będzie się zmieniał, jednak często nie ma innego wyjścia, gdy chcemy nieustannie rozwijać działalność firmy. Każdy z poniższych powodów, które inicjują szukanie wykonawcy do przeprowadzenia zmian może być dobry. Jakie powody są najbardziej popularne? 

 

  • Unowocześnienie obecnej strony, serwisu lub aplikacji internetowej
  • Zadbanie o użyteczność strony internetowej i User Experience wszystkich użytkowników, którzy odbywają z nią interakcję 
  • Dopasowanie funkcjonalności, wyglądu i projektu strony do zmodyfikowanej na przestrzeni czasu strategii marketingowej 
  • Usunięcie aspektów, które szkodzą długoterminowo optymalizacji strony w wyszukiwarce Google i dopasowanie elementów do aktualnych wytycznych

Powodów, które sprzyjają podjęciu decyzji jest dużo, jednak każdy z nich jest wystarczająco dobry, aby przeprowadzić przebudowę strony internetowej. 

Przebudowa strony internetowej - Co warto wziąć pod uwagę przy planowaniu zmian? 

Co zrobić, jeżeli już wiemy, że potrzebna nam będzie przebudowa strony internetowej? Jak zaplanować redesign i co wziąć pod uwagę przy inicjowaniu rozmów z wewnętrznym zespołem i agencją interaktywną? Istnieje co najmniej kilka elementów, które znacząco wpływają na to, czy nasze cele podczas kolejnych etapów zostaną osiągnięte i wniosą realną wartość do działalności firmy. 

Strona internetowa nie jest dla firmy, tylko użytkowników - Jednym z najczęściej popełnianych błędów, które w następnej kolejności wpływają na sukces witryny jest skupienie się na tym, co chciałaby zobaczyć na niej firma lub jej właściciel. Sytuacja jest w jeszcze większym stopniu ryzykowna, gdy nikt z zespołu nie jest w potencjalnej grupie docelowej. Grozi to zleceniem serwisu, który nie odpowie na realne potrzeby potencjalnych klientów, czyli w najgorszym przypadku nie będą oni zainteresowani ani skorzystaniem ze strony internetowej ani dokonaniem zakupu lub skorzystaniem z oferowanych usług. Warto natomiast zwrócić uwagę, aby redesign strony internetowej stawiał użytkownika wysoko, a jego potrzeby traktował bardzo poważnie. Co zrobić jednak, gdy nie znamy wspomnianych potrzeb i oczekiwań? 

Często spotykamy się z sytuacją, gdy dany klient nie posiada wystarczającej wiedzy o swoim potencjalnym kliencie, aby zainwestować w przebudowę strony internetowej. Rozwiązaniem w takiej sytuacji okazuje się z początku audyt UX, w którym eksperci analizują dotychczasowe dane osiągane przez produkty interaktywne, a następnie badania User Experience. Wnioski, które zostaną pozyskane podczas tego rodzaju działań można wykorzystać w praktyce uzyskując pewność, że zastosowane przez naszą agencję interaktywną z Poznania rozwiązania będą posiadały najwyższy standard i użyteczność. 

Konwersja na pierwszym miejscu - Pytaniem, jakie powinno zadawać się na samym początku, gdy planujemy nowy design serwisu, strony lub aplikacji internetowej dotyczy jej celu. Czy zależy nam na jak największej liczbie pozyskanych kontaktów? Czy chcemy, aby użytkownicy przychodzili na miejsce do siedziby firmy? Czy koncentrujemy się na pozyskaniu czytelników bloga? A może chcemy, aby potencjalny klient jak najszybciej dokonał zakupu?

Ścieżka zakupowa, lejek sprzedażowy powinien być tak zaplanowany na stronie, aby użytkownik bez problemu przechodził od jednego punktu do drugiego po czasie docierając do końca. Jeżeli przykładowo wiemy od początku, że celem jest zyskanie jak największej ilości danych (numer telefonu, adres email) do kontaktu, cały interfejs i struktura zostanie zaplanowana w sposób maksymalizujący szanse osiągnięcia celu. Redesign strony internetowej przy współpracy z najlepszymi projektantami UX w branży z naszej agencji interaktywnej może zostać przeprowadzony w sposób, który długoterminowo jest w stanie zwiększyć konwersję nawet kilkukrotnie. 

Otwarcie furtki do wprowadzania zmian i rozwijania oprogramowania w przyszłości - Oprócz wszystkich aspektów związanych z projektem i planem na strukturę przebudowanej witryny, równie ważne są techniczne. Przeprowadzając konsultacje z zespołem z naszej agencji interaktywnej dowiesz się, w jakiej technologii najlepiej jest przeprowadzić redesign strony internetowej, aby w przyszłości zminimalizować koszty związane z rozwojem i zmianami. Warto tak dopasować wybór technologii, aby mieć pewność, że zarówno utrzymanie serwisu, strony lub aplikacji internetowej, jak modyfikacje na dowolnym etapie projektowym będą mieścić się w zaplanowanym przez firmę budżecie. 

Komunikacja zgodna z grupą docelową wyłonioną podczas badań UX - Powyżej wspomnieliśmy, że ustalenie celu i poznanie grupy docelowej to kilka z najbardziej wpływających później na wyniki aspektów. Należy dodać do tego jeszcze komunikację, która zaprojektowana będzie z myślą o konkretnych personach stworzonych przez firmę podczas badań User Experience. Przykładowo istnieje wiele odpowiedzi na pytanie o to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, lecz gdyby wyselekcjonować najprostszą z nich, byłoby to ściślejsze dopasowanie komunikacji do grupy docelowej. Inaczej należy zwracać się na każdym etapie do osób w podeszłym wieku, mam i nastolatków. 

Responsywność i dopasowanie do wszystkich urządzeń - Stara wersja strony internetowej ze względu na to, że kiedyś nie budowano serwisów responsywnych może być nieintuicyjna dla użytkowników urządzeń mobilnych. Nie jest natomiast tajemnicą, że już co najmniej od kilku lat liczba konsumentów, którzy wyszukują informacji za pomocą urządzeń mobilnych jest znacznie większa niż tych, którzy robią to samo za pomocą komputera. To kolejno sprawia, że zapewnienie odpowiedniego wyglądu interfejsu przy responsywnej budowie strony staje się kolejnym priorytetem. W sklepie internetowym użytkownik powinien mieć możliwość łatwego zrobienia zakupów ze smartfona za pomocą kilku kliknięć. 

SEO (Search Engine Optymalization) - Poprawność strony lub aplikacji internetowej pod względem SEO jest następnym czynnikiem, który warto wziąć pod uwagę przy planowaniu struktury. Jeżeli możemy skorzystać z elementów, które wpłyną na późniejsze efekty biznesowe, warto wykorzystać możliwości i zadbać o to, by wyszukiwarka wyróżniła na wyższej pozycji witrynę na tle konkurencji. Znaczenie będą miały nawet takie szczegóły na hierarchia nagłówków, układ menu, treści na każdej z podstron, struktura linków, meta opisy i meta tytuły. Istnieje znacznie więcej czynników, które wpływają na pozycje na pożądane frazy, a współpraca z profesjonalną agencją interaktywną sprawia, że możemy być pewni wyników, które satysfakcjonują firmę. 

Proces współpracy z agencją interaktywną w Polsce - Przed zleceniem dobrze będzie zweryfikować software house, z którym zamierzamy podjąć współpracę. Zrobimy to kontaktując się za pomocą formularza, rozmawiając z zespołem i sprawdzając profile w mediach społecznościowych. Najważniejsze jednak w tym przypadku okazuje się portfolio, które powie nam bardzo dużo o poprzednich projektach danej firmy i klientach, z którymi miała okazję współpracować. Długoletnie doświadczenie nauczyło nas, że klienci, którzy nie zapoznają się z case studies i nie analizują witryn wcześniej wybudowanych przez potencjalnego partnera, nie trafiają na najlepsze agencje interaktywne. Dopiero na kolejnym etapie trafiają wtedy do nas, a my naprawiamy błędy popełnione przez poprzednich wykonawców. Redesign strony internetowej to złożona praca o wielu etapach, która często będzie trwać nawet kilka miesięcy, co sprawia, że relacja i sposób, w jaki odbywa się kontakt są bardzo ważnymi czynnikami. 

Testy - Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym lub konwersji na witrynie to wartość biznesowa, jaka ma największe znaczenie dla klienta. To sprawia, że po przeprowadzeniu całego procesu i stworzeniu serwisu warto uwzględnić też czas przeznaczony na testowanie. Profesjonalne testy pod kątem użyteczności (UX) i bezpieczeństwa pozwalają zweryfikować ewentualne luki w oprogramowaniu i dołożyć wszelkich starań, aby dane użytkowników, klientów i partnerów były bezpieczne. 

Testy UX przed redesignem strony i zaraz po nim pozwolą także zweryfikować, jak bardzo poprawiła się użyteczność produktu interaktywnego. Czasem podczas takiego działania odkryjemy, że droga, jaką musi przejść klient intuicyjnie po wejściu na stronę zmierzając do pożądanego celu zmniejszyła się o kilka lub nawet kilkanaście sekund. W kontekście poruszania się w internecie to ogromna ilość czasu, która niekiedy ma kluczowy wpływ na podjęcie decyzji zakupowej przez użytkownika. 

agencja interaktywna Poznań

Redesign strony internetowej - Czy warto czekać na idealny moment? 

Wśród tylu rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę przy planowaniu przebudowy strony internetowej można mieć wrażenie, że to ogrom pracy. Można się pogubić, a dodatkowo pojawia się też ryzyko podjęcia nieodpowiednich decyzji. To kolejno powoduje, że firmom zdarza się odkładać redesign strony internetowej w nieskończoność nieświadomie tracąc kolejnych potencjalnych klientów. Na szczęście większością obowiązków, które wiążą się z przeprowadzeniem badań User Experience, projektowaniem, a także wdrożeniem projektu może przejąć nasza agencja interaktywna. Wystarczy rozmowa i określenie swoich oczekiwań, a z przyjemnością przeprowadzimy zainteresowanego skutecznie przez cały proces doprowadzając do osiągnięcia pożądanych celów. Idealny moment najczęściej jest w czasie, gdy pierwszy raz pomyślimy o wspomnianym zabiegu. Następnie pozostaje skontaktować się z nami!

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.