Software House - Czym kierować się przy wyborze?

11 Luty 2019

Wybór software house’u to wyzwanie, z którym firmy mierzą się wyjątkowo często. Strona internetowa lub aplikacja webowa to część wizerunku organizacji, co sprawia, że jej zaprojektowanie w nienaganny i dopasowany do grupy docelowej sposób to priorytet najwyższego rzędu. Software house z doświadczeniem i odpowiednimi kompetencjami pozwoli zaoszczędzić firmie znaczącą ilość środków. Czym się jednak kierować przy podejmowaniu decyzji? Jakie pytania warto sobie zadać? 

 

Projektowanie i tworzenie serwisów i stron internetowych - Pytania, na które powinno się uzyskać odpowiedź przed rozpoczęciem poszukiwań

 

Istnieją pytania, na które firma powinna odpowiedzieć sobie jeszcze zanim rozpocznie poszukiwania odpowiedniego software house’u. To wspomniane informacje bowiem będą decydującym czynnikiem podczas podejmowania decyzji. 

Specyfika projektu - Jakich kompetencji i technologii wymaga planowany projekt? Czy zależy nam szczególnie na konkretnych funkcjonalnościach? Czy powinny zostać zastosowane skonkretyzowane rozwiązania zabezpieczające, programistyczne? Niezależnie od firmy, do której się zgłosimy, wspomniane pytania są pierwszymi, z jakimi się spotkamy. Udzielając odpowiedzi wcześniej oszczędzimy znaczną ilość czasu, którą musielibyśmy później poświęcić na definiowanie oczekiwań. Specyfikacja projektu pomaga także w porozumieniu pomiędzy software housem, a klientem. 

Wielkość projektu - Jak duży jest planowany projekt? Czy planuje się jego późniejszy rozwój lub stałą obsługę? Czasami projekty wymagają wyodrębnienia specjalnego zespołu do realizacji, a innym razem przy częściowym wsparciu okaże się to zbędne. Określając potencjalną wielkość pomożemy oszacować naszemu wykonawcy potrzebne zasoby. 

Planowany budżet - Mówi się, że wszystko można zaprogramować. Aspekty, od których uzależnione są możliwości to dostępne środki i czas realizacji. To tylko jeden z argumentów, ze względu na który warto określić budżet i udostępnić informacje w wypełnianym briefie. Dzięki temu software house nawet w przypadku, gdy określony budżet nie wystarczy na wykonanie opisanej specyfikacji zaproponuje alternatywne, dopasowane rozwiązanie. 

Planowany czas - Kiedy chcielibyśmy otrzymać gotowy projekt? Często firma zlecająca projektowanie serwisu, aplikacji webowej lub strony internetowej zakłada w planowanym harmonogramie rozpoczęcie kampanii marketingowej lub inne działania związane ze wspomnianym produktem. To sprawia, że zlecając projekt warto wspomnieć o wymaganej dacie zakończenia i umieścić ją w umowie pomiędzy stronami. 

 

software house Poznań

Najlepszy software house - Jak wyselekcjonować firmę, która wykona projekt najlepiej? 

Software house’y w Polsce różnią się między innymi specjalizacją, realizowaną technologią, czy wielkością posiadanych zasobów. Wybór najlepszego to duże wyzwanie, jednak zwracając uwagę na poniższe aspekty unikniemy podstawowych błędów i zapewnimy sobie powodzenie. 

Zrozumienie potrzeb klienta końcowego - Nawet najbardziej doświadczeni i kompetentni programiści potrzebują osoby, która pomoże im w zrozumieniu biznesowej strony projektu. Musimy mieć pewność, że wybrany przez nas software house posiada wiedzę biznesową, która pozwala mu na zrozumienie pożądanej wartości projektu dla klienta końcowego. Bez tego otrzymany produkt może nie spełniać wymagań nawet w sytuacji, gdy jakość kodu będzie doskonała.

Brak problemów w komunikacji - Komunikacja i porozumienie pomiędzy klientem, a software housem wpływa na satysfakcję ze współpracy. Warto zwracać uwagę, czy przydzielony do naszego zlecenia project manager rozumie nasze potrzeby, odbiera telefony i odpowiada wystarczająco sprawnie i merytorycznie. Zdarzają się sytuacje, w których będziemy chcieli wprowadzić zmiany w projekcie. Nie możemy wtedy pozwolić, aby problemy komunikacyjne z wykonawcą uniemożliwiły nam przekazanie danej informacji na czas. 

Doświadczenie i referencje - Jeszcze zanim podejmiemy pierwszy kontakt z software housem, powinniśmy dokładnie wgłębić się w jego portfolio i referencje od byłych klientów. Dzięki nim będziemy w stanie określić, czy nasze wymagania w stosunku do projektu nie okazują się za wysokie, czy firma realizowała już wcześniej podobne projekty, a także w jakim stopniu zadowalała swoich klientów. Referencje zazwyczaj wystawiają tylko zadowoleni klienci, a gdy jest ich wystarczająco dużo, możemy zwiększyć nasze zaufanie. 

Sposób i narzędzia do prowadzenia projektu - Zależnie od specyfikacji, złożoności i innych aspektów planowanej strony, serwisu lub aplikacji preferowane będą inne metody i narzędzia zarządzania projektami. Czy wykonawca pracuje w systemie Waterfall, czy stosuje zwinne metodologie Agile? Która z wymienionych metodologii będzie w większym stopniu pasować do naszego zlecenia? Co proponuje software house? 

Lokalizacja - Jesteśmy software housem z Poznania. Często klienci poszukują firmy z okolicy, w której mają swoją siedzibę ze względu na ewentualny, prosty kontakt i możliwą wizytę w biurze. Jednocześnie w znacznej większości przypadków współpraca odbywa się całkowicie w modelu zdalnym, a spotkania przeprowadzane są online. Sami współpracujemy ze sporą ilością firm z Poznania, jednak nie zawsze dochodzi do spotkań w cztery oczy. Wykonujemy też zlecenia dla przedsiębiorstw z Bliskiego Wschodu, a także innych części świata. Odległość nie jest dla nas ograniczeniem. Mimo to jednak niektórzy klienci z Poznania szukają agencji tylko w swoim mieście ze względu na komfort. 

Mamy nadzieję, że teraz wybór właściwej agencji będzie jeszcze prostszy. Czy interesuje Ciebie wycenia projektu? Chętnie porozmawiamy o możliwościach współpracy. 

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.