Trendy, jakie mogą zdominować rok 2021 w branży UX?

13 Styczeń 2021

Jakie nowoczesne rozwiązania technologiczne w 2021 wspierające UX mają szansę znaleźć masowe zastosowania?

Duży odsetek osób pracujących zdalnie w 2020 roku oraz ograniczone możliwości organizacji fizycznych spotkań z respondentami wpływają na rosnące zainteresowanie technologiami umożliwiającymi zdalną realizację warsztatów i badań z udziałem użytkowników. Ten trend z pewnością kontynuowany będzie w kolejnym roku. Natomiast zwiększone inwestycje marek w obecność online skutkować mogą wykorzystaniem analityki internetowej oraz narządzi do automatyzacji działań marketingowych na większą niż do tej pory skalę. W 2021 roku nacisk zostanie położony na technologie wspierające UX w e-commerce poprzez konfiguratory, zaawansowane wyszukiwarki, chatboty i personalizację treści. Rozwijane będą także nowe podejścia – przykładowo wyszukiwanie głosowe czy rzeczywistość rozszerzona podczas korzystania ze sklepów internetowych. Jednak z pewnością jeszcze nie na masową skalę ;)

 

Jakie aspekty w 2021 będą kluczowe w zarządzaniu Customer Experience w e-commerce?

Zachowania nabywców w ciągu ostatniego roku znacząco się zmieniły. Właściciele sklepów internetowych powinni dostosować swoje działania do dynamicznej sytuacji na rynku. Nie wiadomo, co przyniesie kolejny rok, ale warto opracować efektywną strategię e-commerce. Uwzględnijmy napływ nowych typów konsumentów i zadbajmy o budowanie długotrwałych relacji z osobami, które wcześniej preferowały tradycyjne zakupy. Kluczowe jest systematyczne mapowanie ścieżek zakupowych użytkowników, identyfikacja punktów problemowych i upraszczanie procesów, by klienci bez trudu odnaleźli się w nowej rzeczywistości. Zwiększony ruch online nie oznacza, że konsumenci przechodzący z kanałów tradycyjnych są mniej wymagający. Intuicyjny proces zakupowy uwzględniający odpowiednią edukację odbiorców, szybkie dostawy, obsługę posprzedażową oraz komunikacja w czasie rzeczywistym to must-have. Optymalizacja procesów pozwoli nie tylko sprostać nagłemu wzrostowi sprzedaży online, ale także przyczyni się do wysokiej satysfakcji klientów i stałego wzrostu konwersji nawet po zakończeniu pandemii.

 

Czy pandemia i idące za nią przyspieszenie e-commerce zwiększyło świadomość znaczenia UX w projektowaniu usług cyfrowych?

Rosnący ruch w sklepach internetowych uwypuklił znacząco problemy, z jakimi spotykają się klienci. O ile wcześniej niektóre firmy decydowały się ignorować ten kanał sprzedaży, teraz stał się on często strategicznym. Zauważamy wzrost nacisku na UX. Osoby zarządzające platformami e-commerce stanęły przed koniecznością weryfikacji wykorzystywanych rozwiązań. Z kolei firmy wcześniej nieposiadające kanałów online zaczęły intensywne prace nad nimi. Istotne jest wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez dostarczanie pozytywnych doświadczeń zachęcających do ponownych odwiedzin. Duży wpływ na rosnącą świadomość UX mają także nowe zwyczaje zakupowe konsumentów. Sięganie po nowe kategorie produktowe online czy poszukiwanie alternatywnych form obsługi klientów wymaga analizy ścieżek zakupowych. Projektując kanał online musimy wzbudzić zaufanie odbiorców oraz pomóc im przy transferze z kanałów fizycznych. Priorytetowe jest zadbanie o taki sam, a nawet wyższy poziom user experience.

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.