Badania User Experience

Niezależnie od tego, czy planujemy budowę strony internetowej, czy aplikacji webowej, badania user experience mogą znacznie zwiększyć szanse na powodzenie z biznesowego punktu widzenia. Podczas dopasowanych badań użyteczności stron internetowych jesteśmy w stanie często jeszcze przed ostateczną budową strony stwierdzić, jaki interfejs będzie najbardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów i zwróci ich uwagę. Całość przyczyni się do szybkiego przejścia drogi od wejścia na witrynę lub do aplikacji aż po dokonanie pożądanej akcji.

Badania user experience - Dlaczego je robimy?

Nawet najbardziej wyszkolony w dziedzinie projektowania profesjonalista czasem nie jest w stanie przewidzieć, jaki interfejs preferuje klient ze ściśle określonej grupy docelowej. Dzieje się tak dlatego, że osoby z różnych grup inaczej widzą rzeczywistość, a podczas dokonywania decyzji sugerują się innymi doświadczeniami i preferencjami. Różne perspektywy czasem powodują, że nie ma innej możliwości stworzenia skutecznego interfejsu lub witryny internetowej niż poprzedzając ten proces badaniami. Teoretycznie można by było je ominąć, lecz skutki dla firmy i jej zysków długoterminowo mogłyby być opłakane.

Rodzaje badań user experience

Istnieją różne rodzaje badań user experience. Początkowo na liście priorytetów najwyżej jest weryfikacja, które z nich okaże się najbardziej wartościowe dla konkretnego klienta przy danym projekcie. Każda podobna decyzja podejmowana jest indywidualnie, gdyż bardzo ważnym aspektem jest dopasowanie usługi do firmy, wielkości projektu i pożądanego rezultatu. Wśród dostępnych opcji znajdują się między innymi indywidualne wywiady pogłębione, grupy fokusowe, card sorting, paper prototyping, analizy eksperckie, eyetracking, badania labolatoryjne i inne. Badania natomiast dzielimy między innymi według metod, jakimi są wykonywane. Zazwyczaj dzieli się je na jakościowe i ilościowe. Wybór zależy od potrzeb, jakie napotka się na drodze ku skutecznej realizacji projektu.

Edukacja klientów - Warsztaty UX

Niekiedy, aby zwiększyć świadomość produktu lub wiedzę klienta warto skorzystać z warsztatów ux. Pozwalają one za pomocą sprawdzonych wcześniej w naszej firmie setki razy metod wypracować rozwiązania dla klienta i przekazać niezbędną wiedzę. Warsztaty ux popularne są w sytuacji, gdy klient odczuje potrzebę dodatkowego przeszkolenia wewnętrznego zespołu przed realizacją ważnego projektu. Aktywność tego typu wykonana przez profesjonalną agencję ux zmniejsza ryzyko przyszłych błędów i zwiększa szanse na osiągnięcie zadowalających korzyści biznesowych.

Czym kierować się przy wyborze agencji w celu przeprowadzenia badań użyteczności?

Aspektem, który powinien świadczyć o stopniu wiedzy specjalistycznej i jakości oferowanych przez daną agencję usług powinno być portfolio Przeszłe sukcesy często mówią same za siebie, co pozwala wybrać pewnie. Wielu naszych klientów trafiło do nas właśnie przez naszych klientów, którzy rekomendują warsztaty ux i badania użyteczności jak tylko mają ku temu okazję w codziennej działalności. Jeżeli zdobędziemy zaufanie na początku reszta wyjaśnia się najczęściej już podczas pierwszej rozmowy z potencjalnym klientem. Wtedy odpowiadamy na każde pytanie, a także badamy realnie występujące u niego potrzeby.

Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.