Dla międzynarodowego koncernu Cargill dostarczyliśmy nowy system wspierający pracowników w procesie tworzenia ofert cenowych dla klientów firmy. Projekt został zrealizowany w metodologii SCRUM zapewniającej realne zaangażowanie Klienta w proces decyzyjny i efektywne wykorzystanie zasobów. Z kolei na potrzeby spółki-córki LNB zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowoczesny serwis korporacyjny zaspakajający zróżnicowane potrzeby użytkowników, w ramach którego Klient może samodzielne aktualizować bazę swoich produktów.
Klient

Klient

Firma Cargill to międzynarodowy koncern oferujący klientom na całym świecie usługi i produkty spożywcze, rolne, finansowe i przemysłowe. Firma rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1991 roku, otwierając pierwsze biuro w Warszawie w celu zbadania dalszych możliwości handlowych i inwestycyjnych. Dziś Cargill zatrudnia w Polsce ok. 1950 osób w Białymstoku, Bieganowie, Brzozowie, Dobrzelinie, Jarosławiu, Kaliszu, Kiszkowie, Krzemieniewie, Krzepicach, Makowie Mazowieckim, Osnowie, Pruszczu Gdańskim, Ropczycach, Rychlikach, Sandomierzu, Siedlcach, Sierpcu, Skokowej, Świeciu, Tworogu, Ujeździe, Warszawie i Wrocławiu.

screen frame
screen fixed

Wyzwanie

Stworzenie aplikacji biznesowej spełniającej wymagania i założenia światowego koncernu, jakim jest Cargill już samo w sobie było wyzwaniem. System musiał być przede wszystkim wydajny i wpływać miarodajnie na poziom produktywności jego użytkowników. Konieczna do tego była integracja oraz obsługa danych zewnętrznych, która przy pomocy intuicyjnego mechanizmu ma doprowadzać do przeprowadzania wycen określonych zamówień. Kolejnym wyzwaniem było umożliwienie analizy historycznej wycen, wgląd w dane składowe i ich aktualizacje przy jednoczesnym zachowaniu integralności systemu. Celem nadrzędnym była optymalizacja pracy firmy, czyli intuicyjna oraz zintegrowana w jednym systemie obsługa całego przepływu danych i zadań koniecznych do wygenerowania wycen ofertowych.

Rozwiązanie

Wielomiesięczna, sukcesywna praca nad systemem nie mogła się obyć bez wielogodzinnych spotkań z Klientem. Na początku były one potrzebne dla weryfikacji specyfikacji i wymagań. Doprecyzowanie kwestii funkcjonalnych i wspólna analiza kolejnych aspektów biznesowych pozwoliła uniknąć nieporozumień oraz wkraczać płynnie w kolejne fazy projektu. Dzięki zwinnej metodyce pracy, której założeniem jest przyrostowa prezentacja rezultatów, Klient na bieżąco był informowany o progresie prac oraz mógł przekazywać natychmiastowy feedback związany z projektem.

Blisko 20 elementów składowych zostało w sposób funkcjonalny obsłużone w systemie poczynając od ich importu, poprzez wgląd, ewentualną edycję, aktualizację, kończąc na mechanizmie wycen. Obsługa danych rzędu wielu milionów nie wpływa negatywnie na wydajność systemu i jednocześnie wszelkie operacje powodujące ich zmianę nie prowadzą do zmiany wycen archiwalnych. Wymagało to wdrożenia odpowiedniego, skalowalnego modelu bazy danych. Pozwoliło to również uzyskać łatwą możliwość archiwizacji przestarzałych danych.

Na szczególną uwagę zasługuje część systemu ściśle związana z wyceną ofertową. Wdrożenie optymalnego rozwiązania funkcjonalnego pozwoliło efektywnie przedstawić wiele składowych wyceny, a intuicyjny mechanizm edycji kosztów, marży czy też przeliczania kosztów na inną walutę zwiększa komfort pracy użytkowników. Kluczowym elementem jest również integracja danych zewnętrznych. W jej ramach przeprowadzono import takich danych jak np. MS Access, szczegółowe informacje nt. danych niezaakceptowanych, złożone warunki walidacji danych i pełny wgląd to zadania, zostały zrealizowane perfekcyjnie.

image
image

Rezultaty

W efekcie prac powstała wydajna oraz użyteczna aplikacja stworzona w oparciu o najnowszą technologię (framework Yii2). Przejrzysty układ graficzny pozwala skupić się na tym co najważniejsze - aspekcie biznesowym aplikacji, czyli efektywnym wsparciu pracowników w procesie tworzenia ofert cenowych dla klientów firmy Cargill.

Pracownicy wykorzystujący system, mają różne role i dostęp do specyficznych części aplikacji, co pozwala w sposób jasny określić granice odpowiedzialności poszczególnych działów Firmy. Umiejętnie wprowadzone restrykcje zarówno po stronie Klienta, jak i serwera pozwoliły utrzymać te granice nawet w obszarach systemu, gdzie odpowiedzialności różnych grup nakładają się na siebie.

Dodany moduł backupów i logowania zdarzeń w systemie oraz kompleksowa internacjonalizacja pozwala na pełną kontrolę i wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo systemu.

  • photo 0
  • photo 1
  • photo 2
  • photo 3
  • photo 4
  • photo 5
  • photo 6
  • photo 7

Zakres

  • Wdrożenie systemu
  • Doradztwo
  • Projektowanie graficzne
  • Integracja z wewnętrznymi systemami informatycznymi
  • Responsive Web Design

Data realizacji: czerwiec - listopad 2017

UI UI
“Firma Crafton zrealizowała projekt w metodologii SCRUM, co zapewniło nam realne zaangażowanie w proces decyzyjny oraz efektywne wykorzystanie zasobów projektowych. Wykazała się przy tym dużymi pokładami kreatywności i energii, przyczyniając się do realizacji naszych celów.”

Radosław Paciorek

Pricing and Value Capture Manager
Klient

Klient

LNB jest częścią globalnego koncernu Cargill, który oferuje usługi i produkty spożywcze, rolne, finansowe i przemysłowe klientom z całego świata. Firma rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1993 roku. Na przestrzeni lat koncern realizował kolejne inwestycje, uruchamiając nowoczesną, w pełni zautomatyzowaną Wytwórnia Premiksów, Ośrodek Badawczo-Rozwojowy oraz nowoczesne magazyny. LNB na chwilę obecną jest wiodącym producentem dodatków paszowych m.in. dla trzody chlewnej, drobiu oraz bydła. Marka jest obecna w wielu państwach na całym świecie, a jej ekspansja wciąż trwa.

screen frame
screen fixed

Wyzwanie

Kluczowym założeniem redesignu serwisu było stworzenie nowoczesnej i odpowiadającej potrzebom użytkowników strony produktowo-informacyjnej. Największym wyzwaniem okazało się logiczne pogrupowanie i uporządkowanie informacji, tak aby każdy klient znalazł produkt lub usługę odpowiadającą potrzebom jego biznesu. Ważną częścią projektu było stworzenie miejsca dla klientów indywidualnych, dla których LNB tworzy dedykowane produkty. Miejsca, gdzie mogliby znaleźć informacje o wykorzystywanych technologiach i prowadzonych badaniach. Jednym z zakładanych efektów końcowych było również podkreślenie roli LNB jako doświadczonego eksperta na rynku dodatków paszowych, któremu warto zaufać.

Rozwiązanie

W oparciu o analizę poprzedniej wersji serwisu oraz informacje, które uzyskaliśmy podczas warsztatów przeprowadzonych z udziałem przedstawicieli handlowych Klienta, zaprojektowaliśmy dobrze zorganizowaną nawigację i strukturę serwisu. Bardzo duży nacisk położyliśmy na uporządkowanie struktury informacji, co wyraźnie skróciło ścieżkę dostępu użytkownika do interesujących go informacji.

Na stronie głównej umieściliśmy główne kategorie produktów LNB z krótkim opisem i możliwością przejścia do katalogu produktowego. Znalazło się tu również miejsce na aktualności związane z rynkiem rolnym, firmą oraz nowymi produktami. Dodanie informacji teleadresowych w stopce ma na celu ułatwienie Klientom kontaktu z LNB.

Istotnym aspektem prac było całkowite przeprojektowanie struktury katalogu produktów. Użytkownik na stronie kategorii w pierwszym kroku wybiera grupę produkcyjną, następnie sytuację żywieniową lub rodzaj produktu. W oparciu o proces wyboru otrzymuje informacje o tych produktach, które najlepiej odpowiadają potrzebom jego hodowli.

Zastosowanie dynamicznego ładowania treści, m.in. na podstronach kategorii oraz bazy wiedzy, jest wartością dodaną tego projektu. Serwis został oparty na systemie CMS typu open source - Wordpress, dzięki czemu jest łatwy w obsłudze, a klient w prosty sposób może dokonywać zmian i aktualizacji treści bez konieczności znajomości technologii.

UX UX
image
image

Rezultaty

Rezultatem naszych prac jest zgodny z trendami User Experience serwis korporacyjny podkreślający doświadczenie oraz pozycję marki na rynku. Strona wyróżnia się na tle konkurencji nie tylko swoją warstwą wizualną, ale również użytecznością. Poprzez wprowadzone zmiany strona stała się bardziej przyjazna i lepiej dostosowana do potrzeb użytkowników, którzy w krótkim czasie mogą zapoznać się z bardzo rozbudowaną ofertą produktową. Dzięki temu stworzony przez nas serwis skutecznie realizuje cele biznesowe naszego Klienta. Dzięki responsywnemu wdrożeniu strona jest przystosowana również do przeglądania na urządzeniach mobilnych, co również znacząco poszerza grono jej odbiorców.

screen frame mobile
screen
  • photo 0
  • photo 1
  • photo 2
  • photo 3
  • photo 4
  • photo 5
  • photo 6
  • photo 7
  • photo 8

Zakres

  • Opracowanie architektury informacji
  • Przygotowanie makiet funkcjonalnych
  • Projektowanie graficzne
  • Wdrożenie serwisu internetowego
  • Responsive Web Design
  • Wsparcie przy migracji treści

Data realizacji: czerwiec 2018 - październik 2018

UI UI
“Firma Crafton zrealizowała projekt w metodologii SCRUM, co zapewniło nam realne zaangażowanie w proces decyzyjny oraz efektywne wykorzystanie zasobów projektowych. Wykazała się przy tym dużymi pokładami kreatywności i energii, przyczyniając się do realizacji naszych celów.”

Radosław Paciorek

Pricing and Value Capture Manager
Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.
Poprzedni projekt

Kraków Airport

Santander

Następny projekt