Na zlecenie jednego z naszych stałych klientów, Santander Bank Polska (dawniej Bank Zachodni WBK), stworzyliśmy nowoczesną platformę crowd sourcingową Bank Możliwości, której celem jest podnoszenie jakości świadczonych usług i poziomu zadowolenia klientów. W trakcie prac nad tym zaawansowanym technologicznie platformą przeprowadziliśmy serię warsztatów kreatywnych, opracowaliśmy projekty funkcjonalne i graficzne, a także wdrożyliśmy warstwę front-end i dedykowany system CMS.
Klient

Klient

Bank Zachodni WBK we wrześniu 2018 r. w ramach rebrandingu zmienił się w Santander Bank Polska. Należący do globalnego holdingu finansowego Grupo Santander bank jest trzecią pod względem wielkości aktywów instytucją finansową w Polsce i jednocześnie jednym z liderów nowych technologii w usługach bankowych – jego klienci mogą korzystać m.in. z Google Pay, Apple Pay, Blik czy płatności zbliżeniowych telefonem.

screen frame
screen fixed

Wyzwanie

Najpoważniejszym wyzwaniem tego projektu było stworzenie szkieletu aplikacji i optymalnej struktury baz danych, które spełniałby wymogi bezpieczeństwa i skalowalności aplikacji. W poprzedniej odsłonie serwis cieszył się dużą popularnością - użytkownicy zgłosili prawie 9 tys. pomysłów – tak więc nowo powstały serwis musiał być też odpowiednio wydajny.

Jednocześnie nowa platforma miała umożliwić jeszcze łatwiejszą i jeszcze bardziej przyjazną dla użytkownika wymianę spostrzeżeń i komunikację z Bankiem.

Nie mniejszym wyzwaniem podczas realizacji tego projektu były ograniczone ramy czasowe, jako że nowy serwis musiał zostać precyzyjnie zsynchronizowany z procesem rebrandingu Banku BZ WBK w Polsce.

Rozwiązanie

Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów z pracownikami Banku. W oparciu o pozyskaną w ten sposób wiedzę udało nam się w krótkim czasie stworzyć całościową koncepcję serwisu i przygotować klikalne makiety funkcjonalne. Projektując kolejne widoki platformy położyliśmy duży nacisk na aspekt użyteczności i łatwości korzystania z serwisu, w związku z czym maksymalnie uprościliśmy procesy rejestracji i dodawania pomysłów.

Specjalnie na potrzeby Banku Możliwości, mając na uwadze kwestie bezpieczeństwa i niezawodności, stworzyliśmy od podstaw zupełnie nowy, doskonale dopasowany do wymagań Klienta system CMS, który oparliśmy na elastycznym framework’u Laravel. Stabilność działania naszego rozwiązania sprawdziliśmy przeprowadzając serię testów wydajnościowych.

Odpowiednio dobrana zwinna metodologia pracy, która zakładała m.in. ciągłą komunikację z Klientem, umożliwiła nam dostarczenie projektu w zakładanym oknie czasowym.

UX UX
image
image

Rezultat

Efektem naszych prac jest nowoczesna i przyjazna aplikacja internetowa spełniająca potrzeby użytkowników i globalnej marki Santander. Zaprojektowana przez nas efektowna szata graficzna została dostosowana do nowego brandingu Santander Bank Polska. Stworzona w oparciu najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne warstwa back-end zapewnia stabilne i płynne działanie platformy, którą każdego dnia odwiedzają setki klientów Banku.

Użytkownicy zyskali nowatorskie i zarazem proste w obsłudze narzędzie, dzięki któremu mogą realnie wpływać na kształt usług bankowych - zgłaszając i oceniając kolejne pomysły budują oni zwartą i zaangażowaną społeczność wokół Banku Santander.

Santander Bank Polska dzięki bezpośrednio zgłaszanemu feedbackowi może stawać się coraz lepszą instytucją finansową i jednocześnie kształtować swój wizerunek przyjaznej, dostępnej i silnie zorientowanej na swoich klientów marki.

Aktualnie razem z Klientem pracujemy nad rozbudową serwisu i dopasowaniem go do zmieniających się wymagań społeczności.

screen frame mobile
screen
  • photo 0
  • photo 1
  • photo 2
  • photo 3
  • photo 4
  • photo 5
  • photo 6

Zakres pracy

  • Warsztaty z Klientem
  • Opracowanie architektury informacji
  • Przygotowanie makiet funkcjonalnych
  • Projektowanie graficzne
  • Wdrożenie serwisu internetowego
  • Responsive Web Design
  • Integracja z wewnętrznymi systemami informatycznymi
  • Bieżąca obsługa techniczna

Data realizacji: lipiec 2018 - teraz

UI UI

Projekt w liczbach

>1 000 wdrożonych pomysłów

3 lata z rzędu tytuł Banku Przyjaznego Klientowi

25 000 aktywnych użytkowników
“Dbałość o pozytywne doznania użytkowników przyczyniła się do upowszechnienia wpłatomatów wśród klientów BZ WBK, chętnie korzystających z nich na co dzień.”

Justyna Fischer-Brzeska

Business Support Manager
Klient

Klient

Bank Zachodni WBK (BZ WBK) jest jednym z największych banków w Polsce pod względem wartości aktywów oraz pod względem liczby placówek. Od 2011 roku należy do hiszpańskiej grupy Santander. Grupa Banku Zachodniego WBK skupia spółki zajmujące się działalnością maklerską, zarządzaniem aktywami, funduszami inwestycyjnymi, leasingiem, faktoringiem, usługami ubezpieczeniowymi bancassurance oraz private bankingiem.

screen frame
screen

Wyzwanie

Dostarczenie narzędzia popularyzującego korzystanie z wpłatomatów Banku Zachodniego WBK. Naszym wyzwaniem jest zapewnienie użytkownikom możliwości wyboru sposobu, w jaki chcieliby zapoznać się z możliwościami wpłatomatów, przeprowadzić ich przez ten proces następnie pomóc w wyszukaniu urządzenia znajdującego się w ich najbliższej odległości.

Rozwiązanie

Dostarczyliśmy narzędzie, którego celem jest ukazanie klientom, jak proste jest wpłacanie środków pieniężnych na konta bankowe BZ WBK. Po przeprowadzeniu analizy konkurencji oraz zdefiniowaniu potrzeb i preferencji grup docelowych, opracowaliśmy makietę serwisu uwzględniającą trzy alternatywne ścieżki. W ten sposób użytkownik sam decyduje, w jaki sposób zapozna się z funkcjonowaniem wpłatomatu (wpłatomat monochromatyczny) lub bankomatu z funkcją wpłatomatu (bankomat dualny).

Klienci pragnący szybko zapoznać się z funkcjonowaniem urządzeń mogą obejrzeć film instruktażowy lub przejść przez tutorial poprzez klikanie w strzałki nawigacyjne (kroki). Dla bardziej wnikliwych użytkowników umożliwiliśmy wykonanie rzeczywistej symulacji obsługi (włącznie z m.in. wpisaniem numeru pin, wsunięciem banknotów). Po przejściu każdej z dróg, użytkownik ma możliwość wyszukania urządzeń znajdujących się w jego bezpośrednim sąsiedztwie.

Interaktywny symulator transakcji wpłaty jest dostępny dla klientów z poziomu serwisu internetowego BZ WBK jako dedykowana subsekcja prezentująca wpłatomat w dużej wersji (fullscreen).

UX UX
image
image

Rezultaty

W efekcie działań uruchomiliśmy w pełni funkcjonalny serwis internetowy upowszechniający korzystanie z wpłatomatów. Prostota obsługi uwidoczniona została poprzez przejrzyste wizualizacje każdego ekranu oraz akcji zachodzących wokół urządzenia. Dodatkowe komunikaty oraz podpowiedzi dostępne na panelu bocznym przeprowadzają klienta przez cały proces wpłaty, a uwzględnienie każdej możliwej ścieżki użytkowania przygotowuje go również na niespodziewane sytuacje. Wyraźne komunikaty i przyciski ułatwiają zrozumienie procesu nawet osobom starszym, dla których czytelność narzędzia jest kluczowa.

Wdrożona dedykowana wersja mobilna, uwzględniająca specyfikę mniejszych wyświetlaczy, przyczyniła się do osiągnięcia wysokiej wygody użytkowania. Po wykonaniu każdej akcji użytkownik jest automatycznie przeniesiony do kolejnego kroku. Sprawia to, że każda akcja mająca miejsce poza ekranem jest zauważona.

  • photo 0
  • photo 1
  • photo 2
  • photo 3
  • photo 4
  • photo 5

Zakres

  • Opracowanie architektury informacji
  • Przygotowanie makiet funkcjonalnych
  • Projektowanie graficzne
  • Wdrożenie serwisu internetowego
  • Responsive Web Design

Data realizacji: maj 2016 - wrzesień 2016

UI UI

Projekt w liczbach

16% więcej osób korzystających z wpłatomatów

5 programistów w dedykowanym zespole

4 tygodnie prac deweloperskich
“Dbałość o pozytywne doznania użytkowników przyczyniła się do upowszechnienia wpłatomatów wśród klientów BZ WBK, chętnie korzystających z nich na co dzień.”

Justyna Fischer-Brzeska

Menedżer ds. Wsparcia Biznesu
Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.
Poprzedni projekt

WSiP

Photler

Następny projekt