W 2014 roku, po miesiącach intensywnych prac oraz badań z użytkownikami, dla centrum handlowego Stary Browar dostarczyliśmy nowoczesny serwis internetowy, który pełni funkcje wizerunkowe, informacyjne oraz prosprzedażowe. W 2018 roku Stary Browar przeszedł rebranding, a zadowolony z efektów wcześniejszej współpracy Klient zwrócił się do nas z prośbą o stworzenie nowej odsłony serwisu www. W ramach prac całkowicie przeprojektowaliśmy i odświeżyliśmy warstwę graficzną witryny, przebudowaliśmy system zarządzania treścią, a także stworzyliśmy nowoczesną aplikację mobilną.
Klient

Klient

Poznański Stary Browar Centrum Handlu i Sztuki to najlepsze centrum handlowe w Europie, które rocznie odwiedza ponad 9 milionów osób. Stary Browar stanowi połączenie handlu, sztuki i biznesu - można tu zrobić zakupy, dobrze zjeść, obcować ze sztuką i dobrym designem albo wziąć udział w jednym z wielu ciekawych wydarzeń, takich jak chociażby koncerty czy spotkania autorskie. Galeria zdobyła wiele prestiżowych nagród i wyróżnień przyznawanych przez instytucje polskie oraz międzynarodowe.

screen frame
screen fixed

Wyzwanie

Głównym celem każdego z realizowanych projektów było stworzenie narzędzia dostarczającego użytkownikowi treści dotyczących funkcjonowania Centrum oraz informacji o bieżących wydarzeniach, aktualnościach i ofertach specjalnych. Kolejnym wymaganiem było logiczne pogrupowanie i przedstawienie obiektów funkcjonujących na terenie Galerii wraz z dostarczeniem funkcjonalnego planu centrum z możliwością ustalenia lokalizacji i drogi dotarcia do każdego z nich. Jednocześnie każda z wersji serwisu miała odzwierciedlać filozofię przyświecającą powstaniu i funkcjonowaniu Starego Browaru, a tym samym skutecznie realizować cele biznesowe naszego Klienta. Oprócz tego, aplikacja mobilna miała umożliwić także m.in. nawigację po obiekcie dzięki interaktywnym, trójwymiarowym planom budynków, czy też korzystanie z loterii paragonowej, która ma służyć podniesnieniu poziomu lojalności klientów Galerii.

Rozwiązanie

Prace projektowe nad pierwszą wersją serwisu składały się z czterech części: badań z użytkownikami, opracowania architektury informacji oraz koncepcji serwisu, przygotowania makiet funkcjonalnych oraz projektowania graficznego.

W ramach badań użyteczności przeprowadziliśmy badania eksploracyjne sondujące preferencje i oczekiwania klientów - ich rezultaty posłużyły optymalizacji ścieżki klienta.

W ramach prac nad odświeżoną wersją serwisu skupiliśmy się na zmianie szaty graficznej strony, tak by była ona zgodna z nowym brandingiem Starego Browaru i jednocześnie wpisywała się w najnowsze trendy w designie. W trakcie prac nad redesignem strony zachowaliśmy opracowaną przez nas architekturę informacji, która doskonale wpasowała się w oczekiwania użytkowników i Klienta.

Nasi programiści zaktualizowali również warstwę back-end serwisu, tak aby realizowała ona wszystkie najlepsze praktyki programowania i mogła zapewnić jak najbezpieczniejsze i stabilne funkcjonowanie nowego serwisu. Platforma została również w pełni zintegrowana z aplikacją mobilną Starego Browaru, w której zaimplementowano funkcjonalności serwisu w formie wygodniejszej w obsłudze na urządzeniach mobilnych, a także inne, wykorzystujące potencjał tego typu urządzeń i możliwość szybkiego dostępu do informacji przydatnych w czasie pobytu w centrum handlowym.

Strona została wdrożona zgodnie z zasadami Responsive Web Design dla dwóch wersji językowych.

UX UX
image
image

Rezultaty

W wyniku intensywnych prac projektowych za każdym razem dostarczyliśmy gamę rozwiązań technologicznych w pełni realizujących wszystkie założenia biznesowe naszego Klienta i dostosowanych do bieżących realiów rynkowych. Obecnie wdrożona wersja serwisu wyróżnia się na tle konkurencji starannie dobranym layoutem, optymalną architekturą informacji oraz płynnym, niezawodnym działaniem. Wszystkie te elementy odzwierciedlają ideę stojącą za funkcjonowaniem Starego Browaru, zapewniając tym samym balans między kluczowymi dla Centrum elementami (handel, sztuka, biznes). Zaawansowane funkcjonalności (m.in. wielowymiarowe wyświetlanie listy wydarzeń, moduł ofert specjalnych, interaktywne slidery czy wykorzystanie efektu parallax) uatrakcyjniają przekaz oraz potęgują walory estetyczne serwisu, co z kolei p Aplikacja mobilna ułatwia poruszanie się po centrum i przyspiesza dotarcie do kluczowych dla klientów informacji, znacznie podnosząc poziom satysfakcji Klientów Starego Browaru.

screen frame mobile
screen
  • photo 0
  • photo 1
  • photo 2
  • photo 3
  • photo 4
  • photo 5

Zakres

  • Wdrożenie aplikacji mobilnej
  • Opracowanie architektury informacji
  • Przygotowanie makiet funkcjonalnych
  • Projektowanie graficzne
  • Wdrożenie serwisu internetowego
  • Optymalizacja kompatybilności serwisu i aplikacji mobilnej
  • Responsive Web Design
  • Badania z użytkownikami
  • Obsługa powdrożeniowa
  • Doradztwo technologiczne

Data realizacji: sierpień 2014 - teraz

UI UI

Projekt w liczbach

39% więcej odwiedzin nowego serwisu

30 przebadanych użytkowników

4,8 średnia ocena serwisu przez użytkowników
“Wykonany serwis internetowy cieszy się uznaniem klientów. Dzięki opracowaniu nowej ścieżki użytkownika, klienci z łatwością odnajdują poszukiwane treści. Osiągany w ten sposób wysoki poziom zadowolenia z obsługi ma bezpośredni wpływ na częstotliwość odwiedzin serwisu.”

Magdalena Kowalak

Prezes Zarządu
Crafton CEO - poznajmy się Crafton CEO - poznajmy się
Aha, a tak przy okazji: korzystając z tej
strony akceptujesz
politykę cookies. OK
Piotr Kulczycki
managing director

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.
Poprzedni projekt

Santander

WSiP

Następny projekt