Blog

Jak stworzyć funkcjonalny interfejs strony firmowej?

21 września 2017

 



Nieważne w jakiej branży prowadzimy działalność - strona firmowa zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Jeszcze 15 lat temu mało kto traktował strony internetowe poważnie, teraz stały się one oczywistym standardem. Strona firmowa powinna spełniać dwie podstawowe funkcje. Po pierwsze powinna być naszą wizytówką i spełniać założenia PR'owe firmy. Po drugie powinna prezentować produkty bądź usługi, którymi dana firma się zajmuje. Zatem w jaki sposób możemy zaprojektować funkcjonalny interfejs strony firmowej?

Projektując interfejs strony firmowej musimy zadać sobie kluczowe pytanie: "W jakim celu użytkownik będzie odwiedzał nasz serwis internetowy?". Jeśli naszym celem jest zaprezentowanie firmy jako lidera branży i godnego zaufania partnera biznesowego to powinniśmy nałożyć szczególny priorytet na podstrony 'portfolio' i 'doświadczenie'. Z kolei jeśli celem naszej strony będzie zaoferowania jakiejś usługi, bądź sprzedaży produktu to powinniśmy szczególnie skupić się na podstronach 'produkty' i 'usługi'.

Kolory

Kolorystyka i styl naszej strony w dużym stopniu będą odzwierciedlały naszą firmę. Jeśli pracujemy w korporacji lub banku, to nasza strona firmowa powinna być bardzo formalna i minimalistyczna. Spokojnie można stosować takie zestawienie kolorów jak biały z niebieskim bądź biały z czerwonym. W przypadku start-upów i nowoczesnych branż możemy eksperymentować kolorami. Dużo zieleni wprowadzi powiew świeżości i energii, z kolei czarny i biały kojarzą nam się z zaawansowanym stopniem formalności. Pamiętaj o tym, że kolorystyka strony firmowej musi być spójna z logotypem i identyfikacją wizualną marki. Zastanów się, co powinny komunikować kolory na stronie i w jaki sposób mogą one wyrażać wartości firmy.

Kreatywność a minimalizm

Innowacyjność i brak schematyczności nie zawsze się sprawdzają przy projektowaniu interfejsu strony firmowej. Nowoczesne wzory UI (user interface) mogą wzbudzić w użytkowniku poczucie obcości i zwyczajnie go odstraszyć. Czasem lepiej korzystać ze sprawdzonych i przetestowanych rozwiązań, np. nie warto zmieniać położenia panelu logowania, skoro większości użytkownikom kojarzy się on z prawym górnym rogiem strony. Logotyp naszej firmy powinniśmy umieścić w lewej górnej części strony, bądź umiejętnie wpleść je w samo centrum serwisu, a informacje o kontakcie i dostępności powinny znajdować się w górnej i dolnej części strony.

Zdjęcia

Jeśli chcesz przedstawić swój zespół lub zarząd spółki to pod żadnym względem nie używaj do tego zdjęć z darmowego lub płatnego serwisu ze zdjęciami! Jest to najkrótsza droga do zburzenia autentyczności firmy i jej wizerunku. Jeśli chcesz przedstawić swój zespół, to użyj prawdziwych, profesjonalnych zdjęć o wysokiej rozdzielczości. Umieszczając zdjęcia na stronie, pamiętaj o tym, aby pasowały one do stylu interfejsu naszej strony firmowej.

Używaj ikonek

Mówi się, że zdjęcie lub symbol potrafią opisać więcej niż tysiąc słów. Nie bez powodu dymek czatu kojarzy nam się z komentarzami, koperta kojarzy nam się z mailami, a serduszko z dodaniem czegoś do ulubionych. Umiejętne wykorzystanie ikonek znacznie polepszy interfejs naszej strony firmowej i sprawi, że użytkownik będzie mógł sprawnie się po niej przemieszczać.

Treść strony firmowej

Żyjemy w czasach, w których ludzie nie mają chęci ani czasu na czytanie treści strony internetowej od deski do deski. Zamiast opisywać atuty czy osiągnięcia Twojego przedsiębiorstwa postaraj się zaprezentować je w bardziej przyjaznej dla użytkownika formie - np. za pomocą grafik i zdjęć lub krótkiego filmiku. Tworząc treści na swoją stronę firmową pamiętaj o tym, aby nie była ona za długa - staraj się opisywać najważniejsze aspekty w kilku krótkich zdaniach. Coraz częściej mamy do czynienia ze zjawiskiem 'skanowania' strony internetowej. Użytkownik scrolluje całą stronę i zapoznaje się tylko z 'najciekawszymi' według siebie treściami.

Realizacje i doświadczenie

Warto poświęcić jedną podstronę na przedstawienie realizowanych przez firmę projektów i swojego portfolio. W tego rodzaju podstronie możemy spokojnie umieścić logotypy naszych partnerów oraz klientów. Świetnym rozwiązaniem jest również opisanie zakresu realizowanych usług, czasu realizacji danego projektu i dodanie opinii klienta. Zakładka 'realizacje' jest świetnym sposobem na zaprezentowanie kompetencji firmy, dlatego nie ograniczaj swojej kreatywności!

Informacje o firmie

Nie zapomnij o najważniejszym - czyli dodaniu takich podstron jak "O nas", "Kontakt", czy "Zespół". Będą to główne 'filary' naszej strony, na której użytkownicy będą mieli okazję dowiedzieć się szczegółowych informacji o marce którą prezentujemy. Ciekawym akcentem jest również timeline przedstawiający historię firmy na przestrzeni ostatnich lat. Na stronie "O nas" możesz zawrzeć informacje o historii firmy, roku założenia i aktualnym składzie zarządu. Jest to również dobre miejsce, aby pochwalić się osiągnięciami oraz certyfikatami i dyplomami. W przypadku dużych firm, zakładka "Zespół" służy głównie do ogólnego opisu pracowników firmy. Jeśli Twój zespół to zaledwie kilkanaście osób, to możesz opisać każdego pracownika i jego funkcję z osobna. Pozwoli to oswoić się użytkownikowi z atmosferą i kulturą naszej firmy. Zakładka "Kontakt" musi zawierać kluczowe informacje, takie jak numer kontaktowy, adres siedziby firmy, adres mailowy i fax.

Rozwiązanie tkwi w prostocie

Przekaz strony musi być prosty i logiczny. Użytkownik nie ma prawa zastanawiać się nad tym, co próbujesz mu zakomuniikować. Na stronie firmowej powinny znajdować się tylko i wyłącznie treści związane z firmą i jej osiągnięciami. Odbieganie od tematu może wprowadzić użytkownika w błąd, co będzie skutkowało szybkim opuszczeniem strony i nieuniknionym rozczarowaniem.

Przyciski Call to action

To podstawowe narzędzie, które może stanowczo polepszyć wygląd naszej strony firmowej. Przykładowo, jeśli chcesz, aby użytkownik odwiedzający stronę jak najszybciej zapoznał się z Twoimi produktami, to możesz umieścić na górnym sliderze odpowiedni przycisk Call to action, który będzie przekierowywał użytkownika do podstrony z produktami. Projektując przycisk CTA musimy pamiętać o tym, aby był on przejrzysty i intuicyjny.

Strona firmowa to świetne narzędzie, które może pełnić wiele funkcji -  zwiększyć Twoją sprzedaż, polepszyć wizerunek naszej firmy czy zwiększyć świadomość marki na całym świecie. Przy projektowaniu interfejsu strony firmowej warto pamiętać o tym, że ma ona być przejrzysta i powinna trafiać do naszego klienta docelowego. Po więcej inspiracji zapraszamy na naszą stronę firmową Crafton,